Güzellikte ‘güven’ önemli ama araştıran yok!
Dünya genelinde 12 ülkede, yaklaşık 18 bin kişi ile yapılan araştırma, doğu ile batı arasındaki güzellik algısı farkını ortaya koydu. Batı ülkelerinde güzelliğin 'güç' olduğu algısı kabul görmezken; doğuya doğru gittikçe oran yüzde 73'e kadar yükseldi.
Dünya kadınları, yüzde 60 oranında güzellikte 'güven'in önemli olduğu konusunda birleşti ancak araştırmaya katılan sadece 7 kişiden 1'i bu konuda araştırma yapıyor.
Amerika'dan Avrupa'ya, Uzakdoğu'ya kadar 12 ülkede, yaşları 20 ila 65 arasında değişen yaklaşık 18 bin kişiye 'güzellikte güven'in önemi soruldu. 2018'in ilk 3 ayı içinde yapılan global araştırmada ortaya çarpıcı sonuçlar çıktı.
Araştırma, doğu ile batı arasındaki güzellik algısı farkını gözler önüne sererken güzellikte güvenin önemini de ortaya koydu. Buna göre tüm dünyada iyi ve güzel görünmek yüzde 60 oranında önemseniyor ancak sadece 7 kişiden 1'i güzellik amacıyla kullandığı ürünleri araştırıyor.
Her yüz kişiden 75'i yüze enjekte edilen toksinlerin güvenilirliğini sorguluyor; yüzlerine enjeksiyon yaptırabilecek yüz kişiden 27'si, pozitif klinik araştırmalar ve kanıtlarla desteklenen bir markanın karar vermelerini sağlamada etkili olabileceğini vurguluyor. Ancak uygulamaya geldiğinde pek azı doktorunun kendisine uyguladığı ürünün markası ve içeriğini soruyor.
Dr. Koen De Boulle bu sonucu şu şekilde yorumluyor: 'Estetik ve plastik cerrahlara giden insanların yüzde 90'ı bilgisiz. Sadece yüzde 10'u görüşmek öncesinde araştırma yapıyor. Referans ile gitseniz ve doktorunuza güvenseniz dahi;
Doktorunuzun size ne enjekte ettiğini sorun,
Uygulanacak ürünün paketinden çıktığında ilk kez açıldığına emin olun,
Bir şey uygulanmadan önce ne yapılacağını bilin,
Doktorunuzun özgeçmişini araştırın,
Doktorunuzun uygulayacağı teknik konusunda daha önceden tecrübesi var mı diye soruşturun,
Türk kadını Avrupalıya göre daha bilinçli
Araştırmanın sonuçlarını yorumlayan Prof. Dr. Reha Yavuzer ise Türk kadının estetik ve güzellik konusunda Avrupalılara göre daha bilinçli olduğunu söylüyor. Yavuzer, "Yüz güzelliği için kullanılan ürünlerin içerik ve detaylarını Avrupalı kadınlar büyük oranda araştırmazken Türk kadının neredeyse yarısı düzenli olarak araştırma yapıyor. Bu konuya en fazla kafa yoran, yüzde 63 oranı ile Hintli kadınlar." diyor.
Dünya kadınları, yüzde 60 oranında güzellikte 'güven'in önemli olduğu konusunda birleşti ancak araştırmaya katılan sadece 7 kişiden 1'i bu konuda araştırma yapıyor.
Amerika'dan Avrupa'ya, Uzakdoğu'ya kadar 12 ülkede, yaşları 20 ila 65 arasında değişen yaklaşık 18 bin kişiye 'güzellikte güven'in önemi soruldu. 2018'in ilk 3 ayı içinde yapılan global araştırmada ortaya çarpıcı sonuçlar çıktı.
Araştırma, doğu ile batı arasındaki güzellik algısı farkını gözler önüne sererken güzellikte güvenin önemini de ortaya koydu. Buna göre tüm dünyada iyi ve güzel görünmek yüzde 60 oranında önemseniyor ancak sadece 7 kişiden 1'i güzellik amacıyla kullandığı ürünleri araştırıyor.
Her yüz kişiden 75'i yüze enjekte edilen toksinlerin güvenilirliğini sorguluyor; yüzlerine enjeksiyon yaptırabilecek yüz kişiden 27'si, pozitif klinik araştırmalar ve kanıtlarla desteklenen bir markanın karar vermelerini sağlamada etkili olabileceğini vurguluyor. Ancak uygulamaya geldiğinde pek azı doktorunun kendisine uyguladığı ürünün markası ve içeriğini soruyor.
Dr. Koen De Boulle bu sonucu şu şekilde yorumluyor: 'Estetik ve plastik cerrahlara giden insanların yüzde 90'ı bilgisiz. Sadece yüzde 10'u görüşmek öncesinde araştırma yapıyor. Referans ile gitseniz ve doktorunuza güvenseniz dahi;
Doktorunuzun size ne enjekte ettiğini sorun,
Uygulanacak ürünün paketinden çıktığında ilk kez açıldığına emin olun,
Bir şey uygulanmadan önce ne yapılacağını bilin,
Doktorunuzun özgeçmişini araştırın,
Doktorunuzun uygulayacağı teknik konusunda daha önceden tecrübesi var mı diye soruşturun,
Türk kadını Avrupalıya göre daha bilinçli
Araştırmanın sonuçlarını yorumlayan Prof. Dr. Reha Yavuzer ise Türk kadının estetik ve güzellik konusunda Avrupalılara göre daha bilinçli olduğunu söylüyor. Yavuzer, "Yüz güzelliği için kullanılan ürünlerin içerik ve detaylarını Avrupalı kadınlar büyük oranda araştırmazken Türk kadının neredeyse yarısı düzenli olarak araştırma yapıyor. Bu konuya en fazla kafa yoran, yüzde 63 oranı ile Hintli kadınlar." diyor.
loading...
Yorum Yazınız